Betaalbare kwaliteit
“We wilden met onze patisserie de horeca bereiken, en dan vooral jongere horecagasten. Via marktonderzoek kwamen we op Amerikaanse stijl taarten uit. En zo is Cut the Cake ontstaan.” Hippe Amerikaanse topkwaliteit taarten, gewoon uit Nederland. “Daardoor kunnen wij betaalbare topkwaliteit bieden”, vertelt San Smets. “We gaan voor de optimale smaak en optimale looks. Onze taarten zijn allemaal met de hand gedecoreerd. En we willen echt onderscheidend zijn. In naam, verpakking en smaken pakken we een voortrekkersrol in de markt. Bovendien gaan we heel ver in het ontzorgen van de horeca.”
Ontzorgen van de horeca
Tijdbesparing speelt een grote rol. Dus zijn de taarten van Cut the Cake al in punten gesneden en zitten ze in stevige en heel herkenbare dozen. Je ziet meteen wat je zoekt. Bovendien hoef je geen hele taart uit de vriezer te halen, met een mix van diverse smaken die je laat ontdooien heb je in no-time keuze voor de gast én ben je flexibel. De bakkers van Cut the Cake zorgen bovendien voor inspiratie via de socials. San Smets: “We geven leuke en originele serveersuggesties voor het koffie- en theemoment. Daarnaast zijn de taarten ook een perfecte basis voor een smaakvol dessert. Ook hiervoor geven we graag inspiratie, van seizoentips tot thematische creaties. Wat dacht je van een Halloween Carrot cake of een Moederdag Red Velvet? Origineel, lekker én gemakkelijk.” Zo helpt Cut the Cake de horeca om tijd en derving te besparen en hun gasten te verrassen.
Eerst Nederland, dan de wereld
En dat sloeg aan. In november 2022 werden de eerste taarten gemaakt en in januari stond Cut the Cake op de Horecava met een spetterende stand. “We hadden zoveel aanloop en kregen zulke leuke reacties, dat was echt een boost voor het team.” Die was nodig, want het was knokken om een plek te veroveren bij de groothandels. Maar het harde werk had resultaat: na 2 jaar ligt Cut the Cake nu bijna overal in Nederland in de groothandel en in verschillende buitenlanden. Een succes dat naar meer smaakt. Cut the Cake wil bigger en better. “Onze ambities zijn groot, helemaal in lijn met the American dream. Meer volume, in nog meer zaken in de vitrine liggen en het buitenland veroveren. En natuurlijk nieuwe smaken en nieuwe vormen geschikt voor meerdere consumptie-momenten. Alles uiteraard voorzien van het retro design van Cut the Cake.”
Nieuwe producten
Productontwikkelaar Eduard en key account manager Richard stonden met San aan de basis van Cut the Cake. Een sterk team, dat steeds blijft zoeken naar nieuwe smaken. De nieuwste wordt op de Horecava 2025 geïntroduceerd. Wat dat wordt, mag San Smets nog niet zeggen, maar een hint wil ze wel geven: “Het is een kleurrijke variant, waarmee we nieuwe doelgroepen gaan bereiken binnen de horeca. Hij gaat er heel bijzonder uitzien.”
Patisserie is hip en fun
“Cut the Cake laat zien dat patisserie ook hip en fun kan zijn. Echt een vernieuwing in het bakkersvak.” En een uitdaging voor de bakkers in Sevenum, want deze luxe taarten zijn geen makkelijk product om te maken. “Maar dankzij goede samenwerking en meer dan honderd jaar bakervaring krijgen we het altijd voor elkaar.”